5 rzeczy, których nie robisz, a które zabijają Twoją energię w ciągu dnia

5 rzeczy, których nie robisz, a które zabijają Twoją energię w ciągu dnia.

 

Jak często słyszysz: nic mi się nie chce, nie mam energii. Ja bardzo często. Jest kilka rzeczy, które NIE robimy, a które zabijają naszą energię w ciągu dnia.

Energia, to paliwo do działania. Jeśli masz jej dużo, to też masz dużo pomysłów i chce Ci się działać.

Zatem, co ładuje Twoje baterie, a czego być może nie robisz?

1. Picie zbyt małej ilości wody.

 

Picie zbyt małej ilości wody w ciągu dnia, powoduje, że nasz organizm jest nienawodniony. Człowiek składa się z ok. 90% z wody i tej wody potrzebuje, aby prawidłowo funkcjonować. Działam również pozytywnie na umysł i na skórę.

Mój dobry nawyk …

woda z miodem i cytrynąZaraz po przebudzeniu na czczo piję ciepłą wodę z cytryną i odrobiną miodu. Po około 30 minutach jem śniadanie.

Woda, ochłody i energii doda 🙂 Pobudza mózg do pracy i nawadnia nasz organizm. Picie wody rano po przebudzeniu, to świetna pobudka – sprawia, że szybciej się budzimy. Więcej o wodzie pisałam tutaj

Kawę piję, bo lubię jej smak i piję ją jako nagrodę, po pierwszej części mojej pracy 😀

2. Kiepska jakość lub zbyt mała ilość snu.

 

Znam wiele osób, które kładą się bardzo późno spać. W ten sposób marnują swój czas na długie spanie do południa, a nawet dłużej. Ja też kiedyś należałam do takich osób, bo lepiej pracuje mi się wieczorami. Teraz zdarza mi się to rzadko. Inaczej jest wtedy, jak ktoś pracuje na nocne zmiany. Czym dłużej śpimy w dzień, tym bardziej jesteśmy niewyspani i zmęczeni. Pamiętaj, że nocny sen to zdrowie. Dbajmy o jakość naszego snu, ale też pamiętając o jego odpowiedniej ilości. Sen to paliwo dla naszego umysłu. Zdecydowanie lepiej myślimy i funkcjonujemy kiedy jesteśmy wyspani.

3. Brak aktywności fizycznej.

 

Brak aktywności fizycznej powoduje, że jesteśmy ospali, niedotlenieni, a przez to mamy mało energii lub jej po prostu nie mamy.

Aktywność fizyczna to podstawa dobrego zdrowia i energii. Ruch pobudza nas do działania i dotlenia nasz organizm.
Obojętnie co to będzie. Spacer, bieganie, joga, fitness, rower, krótkie ćwiczenia.

zdrowy tryb życia

Każdego dnia wykonuję jakąś formę ruchu. Zdecydowałam, że nic nie muszę, tylko chcę, bo to zdrowe. Jak danego dnia mam ochotę na spacer – to idę na spacer. Jak mam ochotę, na rower – to idę na rower. Jak na ćwiczenia – to ćwiczę. Najczęściej wybieram krótkie ćwiczenia, spacer, a czasem rower. Każda forma ruchu jest mile widziana 🙂

Jeśli brakuje Ci motywacji, energii do działania czy wytrwałości, zaraz po przebudzeniu porozciągaj się przez kilka minut – to naprawdę działa! Bądź wybierz coś co lubisz. Uwalniają się wtedy endorfiny, hormony szczęścia.

4. Śmieciowe jedzenie.

 

A przecież zdrowie zaczyna się od jedzenia. Zdrowe odżywianie nie musi być męczące.

Większość osób nie łączy jedzenia z samopoczuciem, aż dziwne bo przecież stan silnika w dużej mierze zależy od paliwa.

W jaki sposób możesz zacząć zdrowo się odżywiać?

Stopniowo …

Ja tak robię.

Moje posiłki nie są idealne i nie zawsze są pełne samych zdrowych produktów. Ale są wprowadzane powoli, bez przymusu. Nie lubię się do niczego zmuszać. Robię to stopniowo i zdrowych posiłków jest już coraz więcej.

Świetnym rozwiązaniem na śniadanie jest koktajl owocowo-warzywny. Dodaje energii, a przy tym świetnie smakuje 🙂

koktajl ze szpinakiemOto mój przepis na jeden z nich:

1 jabłko
1 banan
1-2 garście świeżego szpinaku
kawałek świeżego imbiru
1-2 łyżeczki nasion chia
duży plaster cytryny lub mała pomarańcza

Składniki włóż do pojemnika na koktajle i zmiksuj. Gotowe!

Pamiętaj o formie podania, im bardziej atrakcyjniejsza, tym chętniej zasiądziesz do śniadania.

Smacznego!

5. Brak przerw od pracy.

 

Brak przerw od pracy, powoduje zastój mięśni. Krótkie przerwy to naładowanie energii – rozciąganie, pajacyki, przysiady, cokolwiek. Jeśli możesz wyjść w trakcie pracy chociaż na chwilkę na świeże powietrze, to korzystaj z tego. Z nową energią wrócisz do pracy.

Co jeszcze ładuje naszą energię:

Ulubiona muzyka.

Zacznij dzień od ulubionej piosenki. Muzyka naprawdę pobudza!

Przygotuj sobie listę piosenek, które zawsze wzbudzają w tobie pozytywne emocje. Codziennie rano, zanim jeszcze podniesiesz się z łóżka, słuchaj jednej z nich. Możesz również, aby nie tracić czasu, przygotowywać się do wyjścia w rytmie ulubionej składanki.

Żywe kwiaty, obojętnie czy te w doniczce, czy cięte.

tulipanyKwiaty dodają mi niesamowitej energii. Daję im dużo miłości, a one rosną pięknie 🙂

Kiedyś nie doceniałam żywych ciętych kwiatów. Wydawało mi się to stratą pieniędzy. Teraz takie kwiaty ładują mnie pozytywnie do działania. Znoszę je w hurtowych ilościach, zwłaszcza tulipany i cieszę oko.
Zabawy z dziećmi.

Chwila na rozmowę i zabawę.  oraz beztroska zabawa z dziećmi (o ile je mamy, nie zawsze to muszą być nasze dzieci) – takie obudzenie naszego wewnętrznego dziecka, doda nam energii 🙂

Kontakt pozytywny

Rozmowa nie o pracy, spotkanie ze znajomymi.

Zapraszam do komentowania i dzielenia się swoimi sposobami jak mieć więcej energii w ciągu dnia.

Źródło zdjęcia wyróżniającego: Depositphotos – https://pl.depositphotos.com/


Zamiast cieszyć się życiem, ciągle narzekasz?

Dużo skutecznych wskazówek co zrobić, aby odnaleźć sens i naprawdę cieszyć się życiem znajdziesz w ebooku: „Przestań Narzekać i Zacznij Cieszyć Się Życiem”, którego udostępniam całkowicie bezpłatnie.

Aby pobrać ebooka kliknij tutaj

 

  • Masz rację. Niby oczywiste a jakże często zaniedbywane. Niby wiem, że szklanka wody potrafi pomóc w kreatywności a zdarza mi się pracować aż do stanu gdy dawno umieram z pragnienia. Niby wiem, że sen to podstawa zdrowia i kreatywnego umysłu a co zrobić gdy mamy nawał pracy. To wszystko jest proste ale wymaga przede wszystkim pozbycia się negatywnych przekonań, które każą przedkładać pozorną oszczędność czasu nad zasileniem paliwa. Niby oczywiste ale zapominamy, że ważne są małe, niepozorne kroki.

Nawigacja