Jak uwolnić się od negatywnych emocji. Metoda SEDONA.

Jak uwolnić się od negatywnych emocji.

Metoda SEDONA.

 

Negatywne emocje to uczucia, które sprawiają, że czujesz się niezadowolony i nieszczęśliwy. Negatywne emocje mogą zabrać radość życia. Te emocje wywołują złość, gniew, żal, nienawiść, agresję, zazdrość.

negatywne emocjeTe uczucia, pozwalają przejąć kontrolę nad Twoim życiem i czasem nie jesteś w stanie się zatrzymać. Negatywne emocje mogą powodować irracjonalne myślenie, bardzo silne reakcje i zachowanie.

To jest normalne, że od czasu do czasu pojawiają się negatywne emocje. Warto zatrzymać się i pomyśleć o konsekwencjach tego, co może nastąpić.

Weź głęboki oddech i nie pozwól, aby dana sytuacja przejęła kontrolę nad Tobą. Idź na spacer na świeże powietrze, rower ect. Warto również korzystać z różnych metod, które pomagają poradzić sobie z negatywnymi emocjami.

Jesteś w stanie rozpoznać w sobie negatywne uczucia i emocje. Umiejętność radzenia sobie z gniewem i agresją wymaga praktyki i cierpliwości.

Jedną z metod uwalniania się od negatywnych emocji jest Metoda SEDONA. Metoda ta jest wyjątkowa ze względu na swą prostotę i łatwość zastosowania, a przy tym jest niesamowicie skuteczna.


Zachęcam do wypróbowania w trudnych sytuacjach przy najbliższej okazji i do komentowania.


Zamiast cieszyć się życiem, ciągle narzekasz?

Dużo skutecznych wskazówek co zrobić, aby odnaleźć sens i naprawdę cieszyć się życiem znajdziesz w ebooku: „Przestań Narzekać i Zacznij Cieszyć Się Życiem”, którego udostępniam całkowicie bezpłatnie.

Aby pobrać ebooka kliknij tutaj

 

  • Ciekawa technika – prosta i łatwa do zastosowania. Najważniejsze (i najtrudniejsze) to stosować ją w trudniejszych chwilach. Spróbuję ją testować najbliższym czasie, jestem ciekaw rezultatów.
    Hubert Oleszczuk ostatnio opublikował…Jak możesz przestać walczyć ze swoim strachem na śmierć i życie?My Profile

    • Ela Obara

      To najlepsza okazja, aby wypróbować tą metodę w trudnych sytuacjach. Chociaż sama technika jest prosta, to w trudnych chwilach nie jest to takie łatwe. Ale warto uwolnić się od niechcianych emocji. Powodzenia 🙂

  • Elu, najpierw gratulacje za prezentację. Jest świetna, super scenariusz : )

    Metoda wydaje mi się skuteczna, bo mnie np. rozbawiło przechodzenie przez kolejne punkty z moją niechcianą emocją, a to już duży krok w kierunku jej usunięcia czy zbagatelizowania. A poza tym, jeśli nawet emocja nie odchodzi, to jest neutralizowana, czyli nie „doskwiera” : )

    • Ela Obara

      Bardzo dziękuję Grażynko, tym bardziej, że to moja pierwsza prezentacja 😉

      Jeśli nie da się usunąć danej emocji, to można ją chociaż znacznie zmniejszyć. Dzięki temu zmienia się nasz nastrój. I o to chodzi w tej metodzie 😉

  • Bardzo ciekawa ta metoda, choć podobną staram się stosować w każdej sytuacji (także tych pozytywnych) A polega to na tym, że należy sobie uzmysłowić to, co się czuje w danej chwili. Po prostu jeśli jestem zdenerwowany, to moim zadaniem jest uświadomienie sobie tego uczucia i stanięcie w prawdzie ze sobą samym w sytuacji tego co poczułem. Nie zawsze jest to komfortowe, bo wolimy mieć pozytywny obraz samego siebie a jeśli przyznajemy się przed sobą do słabości, do tego, że czujemy np. złość, zdenerwowanie wobec kogoś to obala nasz mit bycia dobrym. Tymczasem jest to bardzo wyzwalające! Uświadomienie sobie tego, co się czuje i dlaczego już sprawia, że natężenie negatywnego uczucia spada. Metoda Sedona zdaje się być rozszerzeniem tej koncepcji.
    Patryk ostatnio opublikował…Udane sposoby na formatowanie tekstuMy Profile

    • Ela Obara

      Bardzo się cieszę, że chociaż podobną metodę stosujesz – to działa. Mam kolejne potwierdzenie 😉 Pozdrawiam

  • Ciekawe Elu 🙂 Choć nie jestem z wykształcenia psychologiem, a tylko „psychologiem ” entuzjastą i miłosnikem tego co może pozytwnie wpływać na emocje i na nas samych to metoda Sedona przypomina mi metodę bahawioralno-poznawczą. Poniekąd!Mimo to uważam, że jest to świetny sposób na lepsze samopoczucie. Ujął mnie również cytat „Jesli szczęśćie do Ciebie nie przyszło, to znaczy, że jest duże i idzie do Ciebie małymi kroczkami „. Bardzo umacniające i pozytywne 🙂 Pozdrawiam serdecznie i pozostaje w kontakcie 😉

    • Ela Obara

      To tak jak ja Kasiu, również jestem entuzjastą psychologii. Szczególnie pasjonuje mnie umysł człowieka 😉

      A jeśli chodzi o cytat, to o takie wrażenia mi chodziło – pozytywne 😉 Lubię wszystko, co niesie za sobą przesłanie. Pozdrawiam Cię cieplutko 😉

  • Dobra metoda i faktycznie dość prosta, chociaż początkującym może sprawić trochę problemów.

    Wyłapanie, nazwanie emocji i pozwolenia aby odeszła sprawia, że nie panuje już ona w naszym umyśle 🙂
    Katarzyna Debska ostatnio opublikował…Jak odnaleźć najlepszą drogęMy Profile

    • Ela Obara

      Metoda choć prosta, na początku nie jest łatwa. Za drugim razem jest już znacznie lepiej. Najłatwiej nazwać „złość”, bynajmnie dla mnie. Pozdrawiam 🙂

  • 🙂 Bardzo ciekawa metoda. Prezentacja bardzo udana, super! Przy następnym ataku negatywnych emocji będę ćwiczyć i oczywiście podzielę się efektami.

    Pozdrawiam serdecznie! 🙂
    Justyna ostatnio opublikował…Maj! Pierwszy maj!My Profile

    • Dziękuję Justyna 🙂 Zachęcam do wypróbowania. Koniecznie podziel się efektami 😉

  • Pingback: Osądzanie | Umysł człowieka i jego myśli()

  • Pingback: Zazdrość | Umysł człowieka i jego myśli()

  • Pingback: Plotkowanie | Wszystko zaczyna się od myśli()

  • Pingback: Martwienie się | Wszystko zaczyna się od myśli()

  • Pingback: Jak radzić sobie z negatywnymi myślami? | Wszystko zaczyna się od myśli()

Nawigacja